søndag 28. oktober 2012

Metallånde

Og da mener jeg ikke stålånde.
 
Dagen startet veldig bra. Barna sov lenge. Jeg stod opp 8.30, trodde jeg. Viste seg at klokken var 7.30, men det gjorde ingenting. Lagde meg 1 liter kaffe. Drakk nesten alt (!) i løpet av de neste timene mens jeg leste meg gjennom alle bloggene jeg er følger av. Noe av det beste jeg vet med søndagene. Ikke noe stress. Barna ser på tv, eller gjør andre ting. Jeg gikk i skytteltrafikk mellom kaffetrakterer og Ipaden mens huset sakte våknet. Litt skjelven og kvalm etter all kaffeen spiste vi frokost, og så av gårde til huset igjen.
 
Mannen skulle kutte noen overflødige metallrør på kjøkkenet og fikk nesa og munnen full av metallstøv. Brukte briller, men ikke maske. Det ble en kort dag. Irriterte slimhinner funker dårlig når en skal pusse opp. Så i morgen blir det innkjøp av maske. I dag blir det ingen "se hvor langt vi har kommet bilder". I steden blir det blomster. Mye hyggeligere enn metallånde. Gleder meg til våren for å se hva som dukker opp i hagen av blomster. Elsker avskårne blomster også. Denne buketten var de første blomstene jeg fikk av elsklingen :) Den ble laget på Tornerose som er den fineste blomsterbutikken på Lillehammer. Synes jeg hvertfall. Og at det ikke var roser igjen den dagen syntes ikke jeg gjorde noe. Rosa og blått er helt fantastisk!
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar